söndag 3 februari 2013

Jantelagen
Vi  har som alla vet en jantelag som säger att " du ska inte tro du är något". Den är just nu ett omskrivet och populärt ämne tack vare enligt mig att vi alla ska utvecklas personligen.
Vi vill vara någonting vi vill vara unika, vi vill alla leva som den vi egentligen är, då måste vi få tycka att vi faktiskt är någonting och att vi också får leva utifrån våra hjärtans mening utan att behöva tänka " undrar vad  dom säger om jag gör detta ... så här...
Jag har väldigt svårt att stoppa mig när det känns rätt för mig.. eftersom jag utvecklas och vill utvecklas så är det viktigt att följa min egna intution och jag fullkomligt skiter i vad andra tycker. Visst kan jag bli sårad som alla andra av oförstående kommentarer men det går snabbt över för den enda som vet vad som är rätt är jag själv inte någon annan...


Vägen har inte alltid varit spikrak men jag har ändå knallat på, en sak jag försökt att lära mig är..  mer än sällan rådfråga någon annan om vad dom tycker..  behöver jag det då är det inte ett rätt beslut. Det går oftast inte bra då.. för då ligger det en inre tvekan. Det ska kännas rätt vid första tanken för då brukar det gå bra. Jantelagen kan ju på sätt och vis vara bra om man kan tolka den med att alla är lika värda, jag menar att " du ska inte tro du är något, för vi alla är lika värda". Det kan ju skapa en gemenskap men visst vore det bra med att bra med " vi är alla unika och speciella och vi är alla lika värda".
Jag tänker i alla fall fortsätta mitt liv med att tycka att jag är speciell och minst lika värd som alla andra.. i  jag kommer att göra detta i samma takt som jag ser dig och hur speciell och unik du är...
 

Tillåt oss att få växa till den unika och speciella blomma som vi är...för det är då färgen på blomman blir som vackrast...

må gått alla fina.... och delge gärna dina tankar ..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar