onsdag 17 april 2013




Mitt liv har inte alltid varit enkelt..


 För mig så är livet och tiden här på jorden,
 den är här för att lära mig.
Istället för att se på en situation som ett problem så ser jag det som 
någonting som får mig att växa..


Jag har ett val 
jag väljer att se att
"det finns ingenting ont som har någonting gott med sig"
ibland kan jag se och känna "svaret" ganska så snart men ibland så tar det tid.


Jag kan hamna i ett mörker då allt känns tungt och det enda
jag då vill är att lägga mig i en kokong och sedan
vakna som den vackraste fjäril.
Men så enkelt är det inte
även då har jag ett val
och hitintills har jag valt att se livet
som en växande tid av lärdom, och
det viktigaste av allt är att jag nu har en chans att
"göra om och göra rätt".



Med  tiden och genom åren så har allt jag gått 
igenom både gjort ont och varit lyckans glädjande jag har
gjort mycket som varit fel och mycket som varit rätt
allt detta har blivit som en bok som jag själv har författat, 
den boken är jag nu stolt över.


Att välja livet kan vara att se det ur ett större perspektiv ..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar