söndag 24 februari 2013

Att vara den jag ÄR genom det jag gör .. NEJ så är det inte för mig.. jag ÄR inte det jag gör, jag menar att jag ÄR inte frisör för att jag arbetar som det .. jag ÄR inte en student för att jag studerar.. jag ÄR inte ..listan kan göras lång.


Jag anser att det är viktigt att hålla isär det jag gör ..  med den jag faktiskt ÄR ..  jag ÄR en alldeles egen unik person stöpt i denna form som jag ÄR ...


Jag kan göra många misslyckanden men det berör inte den jag ÄR för jag är inte det jag gör.. jag kan heller inte jämföra mig med vad andra gör .. för dom är inte heller det dom gör..


                                       


När jag kan hålla isär det jag gör .. med den jag ÄR ..  så kan jag ta ett misslyckande mycket lättare ... jag behöver inte jämföra mig längre med vad andra presterar ..  för i grundens unika kärna så ändras inte den unika person som jag ÄR oavsett vad jag gör..


När jag kan hålla isär det jag gör med den jag ÄR..hålla isär mitt yrke med den egna privata person jag ÄR.. så kommer jag att leva i en sann balans med mig själv..


I den sanningen så vågar jag att prova lite nya och galna vägar och det kommer endast att berika mitt liv med nya erfarenheter och insikter..


Ibland går det bra jätte bra ..  ibland går det mindre bra ..  jag är ändå den jag ÄR ..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar