fredag 25 januari 2013

Min dröm om att en dag få bo på en fyrlängad gård i Skåne..en gård mellan dom öppna fälten och havet.Jag vill känna havets doft och se åkerns grässtrån vaja utanför köksfönstret.

Jag har kommit en liten liten bit på väg mot min dröm.. vi har en liten och söt stuga i Skåne mitt emellan dom öppna fälten och havet..vi kan inte se åkerns grässtrån vaja.. men vi kan höra folkets skratt och känna lavendel blommornas doft och cyckla på grus vägar mellan dom öppna fälten på väg ner till havet.. Jag kallar det min Lillaro .. vår stuga..
Drömmar är bra .. att hålla liv i sin dröm och du kommer alltid ett steg närmare din dröm.. att sluta att drömma är som att sluta att leva.
Många av mina drömmar gestaltar sig på olika vis, ja dom införlivas..kanske inte exakt som jag tänkt mig men snarlikt.
Visst är jag tacksam över allt jag har men min strävan är att komma vidare att nå nya mål..stora och små, skulle jag inte göra det så skulle det för mig att ..sluta leva..
Att vara i balans med sin dröm och verklighet får inte glömmas.. jag menar att jag lever ju här och nu .. men jag kan  inte glömma av mitt liv som man lever här och nu, ta tillvara av livet som det är just nu och vara tacksam över det.. men att då och då  titta inuti sin lilla dröm i ryggsäcken och se ur långt man kommit med sin dröm. 
Jag är oerhört tacksam att jag nu har min lilla söta stuga i Skåne .. men en dag så kan det ske att jag har min fyrlängade gård i Skåne.. vem vet.. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar