söndag 20 januari 2013

Att bli mamma



Samma dag som jag blev mamma, så var det som att födas själv på nytt. Det var så många ny funna styrkor i samband med födelsen och i samma sekund som barnet föddes fram av mina egna unika ur kraft .. just då föddes många känslor som jag inte ens varit i närheten av att fått känna förut. Kärlek i massor.. ja så mycket så det gjorde ont i hjärtat, oro en stark oro inget fick bli fel med detta lilla under verk som nu fanns i min famn, lyckorus som inte kan jämföras med något annat lyckorus.. också en helt otrolig tacksamhet .. en tacksamhet över detta lilla liv som man fått... att få älska något så fint som sitt barn



  Jag var en relativt ung mamma... jag har nu varit småbarns mamma i 20 år.. ja det har oplanerat och planerat blivit ett nytt litet barn vart fjärde år och sista lille sladdisen vart det sex år emellan..så nu sitter jag här med en massa småbarns år bakom mig och jag kan säga att det har berikat mitt liv.. det har slitit mitt liv och jag har verkligen älskat mitt liv med mina goa ungar.


 Jag älskar allt det energifulla liv som finns runt mig.. alla samtal vid middagsbordet..alla snoriga näsor ..alla skolavslutningar..alla plåster man fått sätta på skrubbade knän..alla förklaringar över att  "det finns inga spöken och monster under sängen"..alla läxförhör..alla promenader i skogen .. alla mornar när man hört små tassand fötter i sovrummet..alla fina kärleksförklaringar från sina barn, inget i hela världen kan jämföras med det..

det med att bli mamma..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar