torsdag 14 mars 2013

Förlåt..


ett ord som betyder oerhört mycket ..
 betydelsen i ordets mening förlåt är att jag verkligen menar det..



för att jag själv ska kunna gå vidare .. låta den andre gå vidare..
så betyder ett förlåt så mycket.. men bara om jag menar det..


att kunna gå ur min bekväma zon och inse mitt handlande som sårat ..
och säga Förlåt..



det får mig som person att växa.. 
det får också den andre att växa..
men bara om jag verkligen menar mitt Förlåt..



det svåraste men absolut viktigaste är för mig att kunna
Förlåta mig själv..



jag behöver först förlåta mig själv innan jag kan säga mitt Förlåt...
för innan dess så har inte mitt Förlåt någon mening alls..


jag vill fortsätta mitt liv ..
utan att lämna för många spår av snedsprång.. 
spår i mig själv för det jag ångrar att jag sagt eller gjort
som sårat mig själv och andra..


så ordet Förlåt är för mig så mycket mer än bara ett ord..
det är också en känsla..
en fri görande känsla..
ordet Förlåt..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar