torsdag 5 september 2013

Så mycket ny kunskap.

Nu har det gått en vecka sedan jag började gå första steget i utbildningen till Feng Shui konsult.
Enormt mycket ny och även sedan tidigare kunskap inom området har jag under dagarna fått in i min kunskaps törstande hjärna och själ.
 Jag kan säga att jag framförallt nu har putsat mina glasögon och kan nu se att ALLT hänger SAMMAN. Likt en enda cirkel som i symbolen Yin Och Yang.
Yang är föresten den ljusa sidan i symbolen och är i sin yttersta form födelsen och Yin är den mörka sidan och i sin yttersta form döden

Man kan följa livets rytm i symbolen då Livets Födelse är Yang, livets höjdpunkt är när Yang möter Yin Livets död är Yin.

         Livets Höjdpunkt


    Födelse/ Död.

Denna symbolen är en viktig del inom Feng Shui och hur allt hör samman.

Årstiderna kan man  se i Yin och Yang
Vår och Sommar är Yang
 Vinter och Höst är Yin.

Som ni vet så ska det ju råda balans i Yin och Yang .


Jag har i hela mitt vuxna liv förstått vikten av att vara i balans och hur mitt hem kan påverka mig samt naturen. 
Jag kan nu äntligen börja lägga ett pussel och sätta mer konkreta ord på vad som inuti mig redan finns men som har varit svårt att få fram i ord, för visst är det inte alltid så lätt att sätta ett riktigt bra ord och förklaring till en känsla som finns djupt inom sig.

Men jag kan nu säga att Äntligen så kan jag se klarare.

Frid och Balans önskar jag er...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar